Byggkollen är ett mobilt rapporteringsverktyg utvecklat för att underlätta de administrativa processer och utmaningar bygg- och anläggningsbranschen ofta ställs inför.
Här besvaras vanliga funderingar kring Byggkollen
Byggkollen är ett mobilt rapporteringsverktyg utvecklat för att underlätta de administrativa processer och utmaningar bygg- och anläggningsbranschen ofta ställs inför.
En stor del av Byggkollens funktionalitet finns beskrivet på produktsidorna. Hittar du ej svaret där är du varmt välkommen att kontakta.
Vid inloggning både på webben och i mobilen är det enkelt att klicka “glömt lösenord” vilket genererar ett mejl med instruktioner om hur du återställer lösenordet.
Ja, Byggkollen finns för båda plattformarna.
Ja. För närvarande har vi koppling till Hogia, Visma och Kontek. Vid händelse av att ni använder ett annat löneprogram tittar vi på möjligheterna att skapa ytterligare integration.
Byggkollens app stödjer alla språk förutsatt att vi får hjälp med översättningen av er. Webbportalen finns tillgänglig på engelska och svenska.
Kontakta först våran avdelning för sälj så ser vi till att hjälpa er med alla steg på vägen. Kontaktuppgifter till sälj hittar ni under fliken “kontakt” här på hemsidan.
Byggkollen fungerar på samtliga datorer. Vi stödjer webbläsarna Google Chrome, Safari, Microsoft Edge och Firefox. Produkten är således inget program som installeras utan en molnbaserad lösning.
Produkten är uppbyggd på så vis att beroende på systembehörighet samt behörighet på projekt så får olika användare olika tillgång till data. Detta gör att ni enkelt kan begränsa informationstillgång för vissa användare.
Med Byggkollen kan all typ av rapportering göras via appen. När det kommer till att hantera administrativa processer såsom löne attestering, fakturaunderlag, personaladministration och PDF exportering sker detta via Byggkollens webbportal.
Ja, med samma användare och rätt behörigheter kan ni enkelt navigera mellan flera olika avdelningar.
Beroende på företagets storlek varierar priset enl följande prisbild: 1-50 anställda - 150 kr/användare, 50-100 anställda - 140 kr/användare, 100 + anställda - 130 kr/användare.
Beroende på vilket system du använt tidigare ser vi över möjligheterna att importera projekten.
Vi anpassar självklart Byggkollen efter era behov. Utseendet av Byggkollen går även att ställa in i mån av färgschema och logotyp.
Byggkollen har offlinestöd vilket innebär att möjligheten för rapportering alltid finns vid offlineläge. Så fort den mobila enheten sedan har internetuppkoppling laddas de senast skapade rapporterna upp.
Vid uppstart av Byggkollen ingår alltid ett grundligt utbildningstillfälle med representant från oss. Vi ger alltid ett extra stöd i början och ni som kunder har alltid fri tillgång till vår kostnadsfria support mellan 10.00-16.00 varje arbetsdag. Våra kontaktuppgifter hittar du under fliken kontakt på Byggkollens hemsida.
Fyll i dina uppgifter här så tar vi kontakt med dig!